Zaujmi príbehmi – Ako zaujať príbehmi

0
1840

Chcete na vašu vyvolenú zapôsobiť, aby si pamätala vaše stretnutie ? Vyrozprávajte príbehy, ktoré si bude pamätať. Zabaľte jednoduché vety do príbehov a žena si ich určite bude pamätať. Jednotlivé príbehy nemusia byť konkrétne veselé, ani dlhé, úplne niekedy postačí len jedna minúta, ale aby to bolo zaujímavé. Ale dôležité veci musia mať pointu, vyriešenie situácie spomenuté v príbehu. Príbehy možno nie sú najvhodnejší nástroj na vysvetlenie faktov a údajov, ale na druhej strane, pokiaľ chcete, aby si osoba zapamätala vašu informáciu, správu, sú príbehy ten najefektívnejší spôsob, ako odovzdať informáciu druhej osobe, aby si ich na určitú dobu zapamätala, resp. navždy.

 

Sú dva hlavné typy príbehov:

 

1.typ :príbeh,ktorý niekto tiež zažil – skúsenosti , príbehy typu: ,,Pamätáš si, keď si bola malá a vždy si sa hrala so svojou obľúbenou bábikou?“

 

2.typ: sú to predstavy, fantázie. Náš ľudský mozog je skonštruovaný tak, že si oveľa lepšie pamätá obrazy, ako slová a keď sa obrázky a slová spájajú s nejakými vlastnými zážitkami a pocitmi, veľmi rýchlo nám dokáže druhá strana správe uveriť.

 

Hlavné témy, ktoré by som spomenul, sú detstvo, malé deti, zvieratá , šťastné vzťahy, zaujímavé výlety a všetky príbehy, s ktorými sa spájajú pocity, ktoré mohla zažiť aj osoba, s ktorou sa práve rozprávate. Príbehy z detstva, keď ste boli malé a spomínate si na tie dlhé dni, kde ste sa iba hrali a nemali ste žiadne starosti alebo keď ste zachránili túlavého psa a bolo to priateľstvo na dlhé roky a vy ste za ním dlho smútili.

 

Príbehy, kde človek zapne svoju predstavivosť a fantázie sú veľmi emočné a veľmi dobre vedia zapôsobiť, napríklad … hmm … zavri na chvíľu oči …. predstav si, že si na pláži na Kanárskych ostrovoch, nohy máš jemne ponorené do vody…

Ľudia sú stopercentne emočne založení, svoje správanie vykonávajú na základe pocitov, hlavne z predošlých skúseností alebo skúseností iných ľudí. Keď opisujete nejaký príbeh, tak s tým oslovujte aj predstavivosť druhej osoby a to je náš cieľ. Kým vy rozprávate príbeh, ten, kto vás počúva, robí polovicu práce za vás – vytvára si vo vlastnej pamäti jeho živý obraz a nabaľuje naň svoje vlastné emócie.

 

Zdroj:  Zoltán Márton – 13 krokov pre úspešné rande

 

Komentáre

Páčil sa Vám tento článok?

Pravidelne posielame do doručenej pošty pravidelný a čerstvý obsah. Vychutnajte si každý prémiový newsletter vo svojom e-maili.
Emailová adresa
Zásady ochrany osobných údajov. Rešpektujeme tvoje súkromie a nebudeme ti posielať otravujúce emaily